Przedszkole



RELIGIA                                                                                                                                                             Zadania dla przedszkolaków i zerówki.

Temat: Pan Jezus wśród nas.

Drogie przedszkolaczki.  Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

W każdej sytuacji, w której jesteśmy, w każdym miejscu, jest z nami ktoś, kogo nie zobaczymy oczami, ale możemy odczuć, że jest. Wejdź w poniższy link, a dowiesz się kto to taki:

https://view.genial.ly/60700798d25b7e0d360c2635/presentation-5-przedszkole-1604?fbclid=IwAR2MmvdW65mTlqtTSqeM4Ikd60EVMyV9AB_0BMmsthJxQt8G7gF5iJvotZ0


Pamiętaj nie jesteś sam, bo zawsze jest z Tobą Pan Jezus.

Narysuj na kartce siebie i Pana Jezusa.

Życzę błogosławionego dnia.  Pozdrawiam z  Panem Bogiem.



16.04.2021 r.

EDUKACJA PRZEDSZKOLNA STARSZAKI

TEMAT:  Paluszkowy teatrzyk.

 


Witam Rodziców i przedszkolaki. Propozycje na dziś to:

1.       Rytmika dla dzieci. Ruch przy muzyce - https://www.youtube.com/watch?v=23CmYNuEipk&ab_channel=WPODSKOKACH

2.       Zadanie w Kartach pracy, cz. 4, s. 22. Kolorowanie fragmentów trójkątów na właściwe kolory. Czytanie zdań. Rysowanie szlaczków.

3.       Ćwiczenia dykcji:

 Dziecko powtarza za rodzicem:

 - „Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego”;

 - „Krasnoludek ma czerwone ubranko i czerwone buciki”;

-  „Gdzie mieszka Śnieżka”

-  „W smoczej jamie syczy smok”;

- „Stół z powyłamywanymi nogami”

- „Po suchej szosie Szymon szedł”.

Najpierw dziecko powtarza tylko po jednym wyrazie, potem całe wyrażenie.

4.       Tworzenie muzyki  - wymyślanie melodii do słów: „CZY WY WIECIE CZY NIE WIECIE DOBRE WRÓZKI SĄ NA ŚWIECIE!”

5.       Oglądanie  pacynek paluszkowych:

 


Czy wiecie dzieci, że nasze paluszki mogą też być aktorami? Jest to bardzo twórcza i radosna zabawa. W wolnej chwili możecie wykonać pacynki na palce.

6.       Posłuchajcie piosenki „Paluszkowy teatrzyk”. Link:

https://www.youtube.com/watch?v=yy_w7LBlLTs&ab_channel=PiterKorn

https://www.youtube.com/watch?v=NyafIO_TUww

I. Było sobie dziesięć paluszków i bardzo się nudziły.

Wstyd powiedzieć nawet na uszko… Ciągle się kłóciły!

Aż ktoś z paluszkowej rodzinki dał pomysł jak się patrzy!

Zróbmy sobie małe pacynki i będzie teatrzyk!

Czy każdy paluszek ma już swoją rolę?

 Czy każdy paluszek chce być dziś aktorem?

Ref.: Zapraszamy na teatrzyk paluszkowy,

gdzie wystąpi smok dwugłowy I straszydło śmieszne,

całe rozczochrane, i trzy małpki roześmiane.

Potem wróżka nam królewnę wyczaruje,

a królewna zaraz księcia pocałuje.

 A na koniec mamy dwa malutkie kotki,

bo teatrzyk nasz jest słodki.

 II. Od tej pory paluszki, gdy tylko się nudziły,

 wyciągały szybko pacynki i teatr robiły.

A w teatrze nudy nie było, bo każdy był zajęty,

Kłótnie znikły, a każdy palec miło uśmiechnięty.

 Czy każdy paluszek ma już swoją rolę?

Czy każdy paluszek chce być dziś aktorem?

Ref.: Zapraszamy na teatrzyk…

·         Rozmowa na temat piosenki: Co robiły wcześniej paluszki, gdy się im nudziło? Na jaki pomysł wpadły? Jak robimy paluszkowy teatrzyk? Jakie postacie mogą występować w tym teatrzyku? Co robią teraz paluszki, gdy się nudzą?

·         Nauka piosenki (I zwrotki i refrenu)  metodą ze słuchu. Powtarzanie słów i melodii piosenki.

7.       Zabawa przy piosence:  Paluszkowy teatrzyk. Dziecko porusza się po pokoju  przy nagraniu - https://www.youtube.com/watch?v=NyafIO_TUww  :

·         podczas pierwszej przerwy (pauza – zatrzymanie nagrania na chwilę) w nagraniu dziecko zatrzymuje się i klaszcze nad głową;

·          podczas drugiej przerwy dziecko klaszcze pod uniesionym do góry kolanem;

·         podczas trzeciej przerwy – klaszcze, uderzając dłońmi o swoje uda.

8.       Zadania w Kartach Pracy cz. 4, s. 23 – rysowanie po prawej stronie karty takich samych wzorów, jakie są po lewej stronie.

9.       Wykonanie pacynek do paluszkowego teatrzyku.

  


Dziecko dostaje kartonik o długości 5–6 cm i wysokości 3 cm oraz koło o średnicy 3–4 cm. Na kole rysuje głowę postaci lub głowę zwierzęcia, np. smoka. Przykleja koło do kartonika i skleja kartonik. Można też  wyciąć gotowe sylwety  - załącznik PACYNKI PALUSZKOWE – SZABLONY.

10.   Twórczy ruch przy muzyce: RODZINA PALUSZKÓW (nagranie nr  1) – link:

 http://ingleskids.com/wp-content/uploads/familypuppets.jpg

11.   Zabawy matematyczne „Liczenie – odejmowanie na palcach” w załączniku. Link: https://www.youtube.com/watch?v=osSObvWUI6s&ab_channel=Edupomys%C5%82yR%26B

 



EDUKACJA PRZEDSZKOLNA STARSZAKI                                          15.04.2021 r.

 TEMAT: „ZABAWY Z PŁYNAMI”

1. Rytmika dla dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU&t=19s&ab_channel=WPODSKOKACH

2. Rozwiązywanie zagadki:

Służy do mycia, służy do picia, bez niej na ziemi nie byłoby życia.
Dudni w studni, płynie w rzece, z rynny kapie, z kranu ciecze.
Co to jest? Czy odgadniecie
?

Dzisiaj będziecie bawić się wodą, a przy okazji mierzyć: ile wody mieści się w różnych naczyniach. Co to jest woda? Jak wygląda? Czy ma kolor? Czy zawsze jest płynem?

***Woda jest płynem, jest przezroczysta, nie ma kształtu ani zapachu, ani smaku. Woda występuje w trzech stanach skupienia: płyn, lód, para wodna. Woda zamarzając zwiększa swoją objętość. Lód jest lżejszy niż woda. Woda jest dobrym przewodnikiem prądu elektrycznego.

3.            3.Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem objętości wody

Rodzic przygotowuje kilka butelek plastikowych, np. o pojemności 1 litra, z różną zawartością wody zabarwionej farbą np. plakatową. Butelki należy dokładnie zakręcić.

 

·         Określanie, ile wody jest w butelce.  Rodzic ustawia przed dziećmi zakręconą butelkę z wodą. Pyta dziecka, ile jest wody w butelce (dużo, mało). Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest   w niej tyle samo wody.

·         Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody. Rodzic ustawia przygotowane butelki na stoliku przed dzieckiem.

- Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której – najmniej.  Dziecko nazywa też kolory.

- Następnie butelki ustawić należy według ilości zawartej w nich wody – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą ilością wody.

·         Zapoznanie z jednostką objętości płynów. Rodzic wyjaśnia, że objętość płynów mierzymy

w litrach. Pokazuje butelki – 1 - litrową i 2- litrową. Określa, ile wody się w nich mieści.

·         Oglądanie filmiku o wodzie.   https://www.youtube.com/watch?v=1P2r5XnaXtU&ab_channel=MariuszSz-S

·         Sprawdzanie ilości wody w butelkach. Sprawdzanie w dwóch różnych butelkach (jedna jest niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary – szklanki lub kubeczka.

- Dzieci przelewają do szklanki wodę z jednej butelki, a potem – z drugiej butelki i liczą, ile szklanek wody było w jednej, a ile w drugiej butelce. 

- Określają, gdzie było  więcej wody (powinno być tyle samo).

·         Można również bawić się wodą wlaną do kubeczków:

 

·         Zachęcam do jeszcze jednego eksperymentu, w którym dowiecie się, że woda przyjmuje kształt naczynia – stałość objętości. Link:

http://dzieciecafizyka.pl/eksperymenty/woda-przyjmuje-ksztalt-naczynia-stalosc-objetosci/ 

 

4.       4. Dmuchanie w  odkręcone butelki o różnej pojemności. Porównanie dźwięków wydawanych przez butelki. ***Jeśli jesteśmy przy dźwiękach, koniecznie musicie spróbować rytmicznej gry na szklankach z wodą. Czy wiecie, że na szklankach z wodą można wygrywać różne melodie?

Muzyczny eksperyment dla dzieci (po obejrzeniu filmu spróbujcie wykonać to zadanie muzyczne 

z Rodzicami). Link -  https://www.facebook.com/NutkiDlaSmyka/videos/608945993164833/

 

55    5.  Ciekawe zabawy z wodą dla chętnych:

Ø  Zabawy z wodą:     https://www.youtube.com/watch?v=zHcGjqsZvJE

Ø  Doświadczenia z wodą:     https://www.youtube.com/watch?v=xUXeYx7L3RQ

Ø  Eksperymenty z wodą:      https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts

 

6.       6. Ćwiczenia gimnastyczne z butelką:

Ø  Przygotowanie:

 – zgromadzenie butelek (przy pomocy rodziców);

– napełnienie butelek wodą do połowy z pomoc rodzica;

– przypomnienie zasad bezpieczeństwa.

Ø  Marsz z butelkami :

·         Ćwiczenia mięśni ramion, barków: marsz po kole i zabranie butelki z wyznaczonego miejsca;

·         Rytmiczny marsz z uderzaniem jedną ręką o butelkę – 1 koło;

·         Podnoszenie butelki nad głowę i chodzenie na palcach – 1 koło;

Ø  Przysiady  -trzymanie butelki przed sobą na wyciągniętych rękach i wykonanie 10 przysiadów.

Ø  Slalom (kilka butelek): ćwiczenie bieżne, orientacyjno-porządkowe: butelki ułożone w rzędzie. Na sygnał dziecko biegnie między butelkami, bez potrącania. Na przerwę, staje wyprostowane przy jakiejkolwiek butelce.

Ø  Trening : ćwiczenie mięśni rąk, nóg: bieg w miejscu, wyrzucanie na przemian rąk z butelkami przed siebie, a następnie do siebie.

Ø  Relaks: ćwiczenia oddechowe: dziecko stoi z butelką w rękach, wznosi ręce do góry z wykonaniem wdechu, następnie wydech i opuszczenie rąk. Stawia butelkę na ziemi.

Ø  Taniec radości – kreatywny taniec z butelką.

A teraz musimy wylać wodę z butelek i posegregować je. Puste butelki zgniatamy i wkładamy do worka.

7.       7. ZADANIE PLASTYCZNE dla chętnych. Zachęcam do wykonania zabawek  z różnych butelek i nakrętek. Powodzenia!




Grupa młodsza 15.04.2021

Temat dnia: ,,Zwierzęta z wiejskiego podwórka-rodzice i ich dzieci” .

Zadanie1.

Rozwiązanie zagadki:

Wiosną rządzą podwórkiem

Jedne szczekają, drugie gęgają

 Rożne dźwięki wydają

Jedne są duże drugie malutkie

 Ale wszystkie bardzo milutkie. ( zwierzęta na wsi)

Zadanie 2.

Oglądnij bajkę „Szukam mamy” – nauka dzieci zwierząt.

  https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

 Rozmowa na temat opowiadania :

 – Kto szukał swojej mamy

 – Jakie zwierzęta występują w opowiadaniu?

– Jak nazywają się dzieci poszczególnych zwierząt z opowiadania?

Zadanie 3.

Ćwiczenia językowe z wykorzystaniem wiersza T. Kwiatkowskiej ,,Przeciwnie”.

Dzieci słuchają wiersza i dopowiadają słowa o znaczeniu przeciwnym.

Coś jest duże, a coś...

 Coś jest słodkie, albo...

Coś jest czarne, a coś...

 Inne smutne lub...

Jedno tłuste, inne....

 To jest proste, a to...

 Tamto cienkie, a to....

To głębokie, a to....

 Coś jest głośne, a coś...

 Może piękne być lub...

 Wiele jest przeciwstawnych słów,

To wysokie, a to …

 więc się pobawimy znów.

Coś gładziutkie jest lub...

Zadanie 4.

„Zwierzęta i ich dzieci” - wykonanie ćwiczenia w kartach pracy- połącz mamę i jej dziecko ( zadania w załączniku). Nazwij zwierzęta. Pokoloruj rysunki. Na podstawie obrazków zwierząt z kart pracy proszę spróbować wspólnie z dzieckiem podzielić na sylaby nazwę każdego zwierzęcia. Np. ko-tek, kro-wa itp.

 


 


Pozdrawiam Joanna Chuchra- Szamałek

 

Religia przedszkole i zerówka 15.04.2021

Szczęść Boże, kochane przedszkolaki. W minioną niedzielę, przeżywaliśmy Święto Bożego Miłosierdzia. Dzisiaj na lekcji religii poznamy historię polskiej zakonnicy Św. Faustyny Kowalskiej, dzięki, której cały świat poznał niezgłębione Miłosierdzie Boże.

Zapraszam do obejrzenia prezentacji:

https://view.genial.ly/60734218b50a9b0d60e3ef72/learning-experience-challenges-copy-siostra-faustyna-i-milosierdzie-boze?fbclid=IwAR27ear3sMXx39E1ukfyObehJGF6ABoeVCn4giTYHgYNGPXAMePGrV2piJQ

Jeśli masz czas i ochotę, posłuchaj piosenek o Bożym Miłosierdziu oraz zagraj w grę lub ułóż puzzle:

https://view.genial.ly/6076772908c45b0d30e82142/presentation-copy-milosierdzie-boze-przedszkole?fbclid=IwAR2MHtTTFDYbPILVSIIbuSsF_iju54kztD-_ERnw_AhOJ9mHUhtLyK0OwnA

 

Życzę Wam błogosławionego dnia J

Pozdrawiam z Panem Bogiem.

Pani katechetka AsiaJ

 


Edukacja przedszkolna: STARSZAKI                                                   Data: 14.04.2021 r.
Tematyka cykliczna:
W świecie teatru

Temat: BAŚŃ O SMOKU

Witam Rodziców i przedszkolaki.

Propozycje na dziś to:

 

1.    Ilustracja ruchowa do rymowanki Wielki smok. Proszę zapoznać dziecko

z rymowanką, następnie dziecko powtarza rymowankę 3x- nauka na pamięć. Potem dziecko ilustruje ruchem słowa rymowanki wypowiadanej przez Rodzica. Dziękuję!                 

Wielki smok szedł do przodu kroki trzy,

zrobił przysiad i wyszczerzył groźnie kły.

Skoczył w górę i rozłożył skrzydła swe,

latał w koło, by pogubić myśli złe.

W chłodnej wodzie pływał żabką też,

na czworakach chodził tak jak jeż.

Gdy się zmęczył, to zwinięty w kłębek spał,

kolorowe sny całą nockę miał.

2.    Ruch przy muzyce: „SKACZEMY, BIEGNIEMY”. Link: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA&ab_channel=WYGIBASYTV-piosenkidladzieci   *** (dla chętnych)

3.    Zadanie - Karta pracy, cz. 4, s. 19-20

·         Porównywanie liczby kukiełek po lewej i po prawej stronie karty. Naklejanie w kwadratach odpowiednich cyfr i znaków.

·         Rozwiązywanie krzyżówki – naklejanie liter tworzących wyrazy; odczytanie hasła.

·         Oglądanie zdjęć. Określanie, czym różnią się teatrzyki. Czytanie wyrazów umieszczonych na czarodziejskim lusterku. Mówienie, z jakimi baśniami się kojarzą. Ozdabianie lusterka według własnego pomysłu.

4.    OGLĄDANIE TEATRZYKU KUKIEŁKOWEGO – BAŚŃ O SMOKU WAWELSKIM -  w towarzystwie Rodzica - LINK:

https://www.youtube.com/watch?v=-hjgkHeMOGk

5.     Piosenka – „MAGICZNE MIEJSCE”- śpiew – 3 razy – utrwalanie słów i melodii piosenki LINK:

 https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ

6.    Zadanie - Karta pracy, cz. 4, s. 21.

Czytanie tekstów zadań. Rozwiązywanie ich i ilustrowanie.

7.    Muzyczna gimnastyka – powtórzyć 2 razy.  Link -  https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=27s&ab_channel=WPODSKOKACH

8.    Praca plastyczna:

·         „W krainie smoków” – wypowiedzi dzieci na temat: Jak mogły wyglądać smoki? Uwzględnienie wielkości, koloru i charakterystycznych cech postaci. Opisanie miejsca, w którym mogły żyć.

Wykonanie pracy plastycznej (materiały - kolorowy papier, ścinki materiałów, sznurki, koraliki, plastelina, wełna itp.). Przyklejanie na tekturze tła z kolorowego papieru. Wycinanie sylwety smoka z wybranego materiału. Wycinanie innych elementów – drzew, zamku, gór, słońca, chmur. Przyklejanie wyciętych elementów na tekturce – tworzenie kompozycji. Dla chętnych - inspiracje w załączniku – INSPIRACJE – SMOK, SMOK – PRACA PLASTYCZNA - Classroom).

·         Lub Smok – forma przestrzenna z różnych materiałów. Możecie tez ulepić smoki          z plasteliny lub gliny.

Wspaniałej zabawy! Pochwalcie się swoimi pracami.  


Edukacja przedszkolna: STARSZAKI                                                              Data: 12.04.2021 r.
Tematyka cykliczna:
W świecie teatru

Temat: H jak hulajnoga.

Witam Rodziców i przedszkolaki.

Na początek:

1.    Piosenka – „Magiczna miejsce” i twórczy ruch przy muzyce według własnego pomysłu dziecka. LINK:

 https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ

2.    Rozmowa na temat: Co to jest teatr? – na podstawie oglądanych ilustracji z GALERII  oraz odwołanie się do wiadomości, przeżyć i doświad­czeń dzieci. Proszę odpowiedzcie na pytania:

·                    Czy teatr to tylko budynek?

·                    Co jest jeszcze potrzebne, aby stworzyć teatr?

·                    Czy w teatrze występują tylko ludzie?

·                    Jak się nazywa teatr, w którym występują lalki?

3.    Wykonajcie proszę zadanie - Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 81.

Czytanie tekstu. Wyjaśnianie znaczenia wyrazów. Kończenie rysowania maski. Kolorowanie jej.

4.    ZABAWY RUCHOWE:

Zabawa z elementem czworakowania – „Zaczarowane zwierzę”.

Dziecko siedzi w przysiadzie podpartym. Na sygnał – uderzenie łyżką w dno małego garnka  –  budzi się

 i przemieszcza na czworakach po pokoju. Na 2 uderzenia łyżką w dno garnka dziecko powoli siada na podłodze, a następnie wstaje – zwierzę zostaje odczarowane i staje się znów dzieckiem – zabawę proszę powtórzyć 3x.

Zabawa wieloznaczna – Wilk i czerwony kapturek.

Dziecko -  Czerwony kapturek biega swobodnie między drzewami – np. poduszki ułożone na podłodze, rozstawione krzesła w pokoju w różnych miejscach. Gdy dziecko usłyszy hasło Wilk, chowa się za drzewami. Na hasło Nie ma wilka, wybiega z ukrycia – proszę powtórzyć 3-4- razy.

 

 

I.             Wprowadzenie litery h – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

 

1.Piosenka do słuchania dla chętnych –HULAJNOGA. LINK: https://www.youtube.com/watch?v=Oeqsq4vHI-M

2. Analiza i synteza słuchowa słowa hulajnoga.

·                    Dzielenie słowa hulajnoga na sylaby: hu–laj–no-ga i na głoski: h–u–l–a–j–n–o–g-a

·                    Co słyszycie na początku słowa hulajnoga? h

·                    Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską h (hak, hamak, homar...), mających ją w środku (echo, rachunek, marchewka...) oraz na końcu (dach, groch, pech...).

·                    Z ilu głosek składa się słowo hulajnoga? 9

3.Budowanie schematu słowa hulajnoga -  dziecko układa 9 białych karteczek o wymiarach na 3x5




4. Określanie rodzaju głoski h.

                Wypowiadanie głoski h długo: hhhyyyy...

                Wypowiadanie głoski h krótko: h, h, h, h, h...

                Co możecie powiedzieć o tej głosce? (Jest to spółgłoska). 

5. Budowanie modelu słowa hulajnoga. ). ZADANIE: pokoloruj w schemacie słowa hulajnoga białe kartoniki z spółgłoskami na niebiesko, a kartoniki z samogłoskami na czerwono:                         

       h - u - la - jn o g - a.

6. Podawanie imion rozpoczynających się głoską h (Hania, Hela, Heniek, Hubert...).

7. Analiza i synteza słuchowa imienia Hubert.

Dzielenie imienia na sylaby, na głoski.

II.           Utrwalanie litery h.

1.    Kreślenie liter pisanych h, H na podłodze, w powietrzu, na plecach mamy, taty, rodzeństwa.

2.    Wyklejanie litery  h z plasteliny na kartce.

3.    Karty pracy, cz. 4, s. 14, 15, 16, 17.

Oglądanie obrazka; wskazywanie tego, co w swojej nazwie ma głoskę h. Czytanie tekstu.

Dzielenie nazw obrazków na głoski. Rysowanie pod obrazkami odpowiedniej liczby okie­nek. Czytanie połączeń litery h z poznanymi literami. Kolorowanie liter tworzących wyraz hulajnoga.

Czytanie wyrazów. Odszukiwanie ich na obrazku gałęzi i otaczanie pętlami. Czytanie zdań. Wpisywanie liczb w okienkach obok odpowiednich zdań. Pisanie liter h, H po śladach, a potem – samodzielnie.   

4.    CZYTANIE: wyrazów z literą h -

 hałas, hala, hamak, harfa, hokej, homar, huragan, hak, Hania, hotel, huta.

5.    Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 80

BRAWO! ŚWIETNIE PRACOWALIŚCIE!

 

***PO ZABAWACH I ODPOCZYNKU DLA CHĘTNYCH

1. Poznawanie zjawiska powstawania cienia.

·                    Co to jest cień?

·                    Czy cień zawsze jest widoczny? Kiedy go nie widzimy?

·                    Co jest potrzebne do tego, żeby powstał cień?

Światło (sztuczne lub naturalne) rozchodzi się po liniach prostych zwanych promieniami. Czasem te promienie napotykają na swojej drodze różne przeszkody i wtedy tworzy się cień.

2. Ćwiczenia z lampą – obserwowanie powstawania cienia. RODZIC zasłania okna  i zapala lampę, której światło jest skierowane na ekran lub na pustą ścianę. Bierze trzy duże klocki lub inne przedmioty, które układa w trzech różnych miejscach: jeden klocek obok lampy, drugi za lampą, a trzeci między lampą                   a ekranem, na który pada światło. Który klocek daje cień? Dlaczego?

Cień powstaje tylko wtedy, gdy światło pada na dany przedmiot. Cień widoczny jest na ekranie, na który pada światło. Światło daje promienie, które biegną w postaci linii prostych. Jeżeli na drodze tych promieni jest przeszkoda, której nie mogą ominąć, to w miejscu, do którego nie dotrą, tworzy się cień.

3. Zabawy z cieniem.

Dziecko pod opieką rodzica umieszcza różne przedmioty na tle ekranu/ściany, na który pada światło lampy

 i obserwuje powstające cienie. Porusza przedmiotami, obserwując, jak zmienia się wielkość cienia.

·         https://www.youtube.com/watch?v=43btaou6TvE&ab_channel=FellowesBrands

·         http://sasanki.com/zabawy-ze-swiatlem-i-cieniem/

 

GALERIA:

 

https://travel.sygic.com/pl/poi/teatr-im-adama-mickiewicza-w-cieszynie-poi:5706639

 


https://pl.wikipedia.org/wiki/Teatr_im._Juliusza_Osterwy_w_Gorzowie_Wielkopolskim

 


https://pl.wikipedia.org/wiki/Teatr_Powszechny_im._Jana_Kochanowskiego_w_Radomiu

 


https://biletyna.pl/dla-dzieci/JAS-I-MALGOSIA-spektakl-w-wykonaniu-Teatr-Lalek-BANIALUKA-w-Bielsku-Bialej

https://miastodzieci.pl/wydarzenia/czerwony-kapturek-spektakl-teatru-lalek-arlekin-dla-dzieci/

http://spbytomsko.pl/teatr-lalek/

 


http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/teatr-lalkowy-w-rozjazdach.html

 



https://silesiadzieci.pl/wydarzenie/2138/jas-i-malgosia-w-tychach

 


http://teatrlalki.opole.pl/spektakl/idziemy-po-skarb-2/


Grupa młodsza                             12.04.2021

Temat: Żyjmy z przyrodą w zgodzie.

1. Wysłuchaj piosenki, w której jest przesłanie do wspólnego zadbania o dobro ziemi - dbania o środowisko.

https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

2. Zapraszam do zabawy z Rodzicem. Zabawa ma tytuł "Zdrowe drzewo – chore drzewo" (pantomima). Na hasło Zdrowe drzewo – wymachujemy rączkami nad głowami, w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu. Na hasło Chore drzewo – nachylamy się i opuszczamy bezwładnie ręce do przodu.

3. Zapraszam na film, z którego dowiemy się , jak drzewa i rośliny służą ptakom do budowania gniazd.

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM&t=1s

 4. Proponuję zabawę plastyczną "Drzewo"z wykorzystaniem farb w kolorach: brązowym i zielonym. Dłoń malujemy brązową farbą i odbijamy na białej kartce to nasza pień drzewa. Umyjcie rączkę i paluszek zamocz w zielonej farbie i nim rób zielone listki wokół gałązek ( twoje paluszki na brązowym pniu). Niech poniższy materiał będzie inspiracją dla Waszych ilustracji.

Pozdrawiam Joanna Chuchra-Szamałek


Grupa młodsza

12.04.2021 r.

Serdecznie pozdrawiamy przedszkolaki i rodziców. Zapraszamy do zabawy logopedycznej.

1.CHORY KOTEK

Kotek był chory i bardzo źle się czuł. Często kichał (wołamy „a psik”), bolała go głowa (wołamy „ojojoj”). Przyjechał pan doktor (mówimy „brum brum”), zaglądnął do gardła (wołamy „aaa” i wysuwamy język na brodę), było chore. Następnie zbadał kotka, wyciągnął słuchawki (wysuwamy język z buzi, przesuwamy nim po podniebieniu, górnych zębach i górnej wardze). Zapisał lekarstwa na recepcie („piszemy” w powietrzu językiem wysuniętym z buzi). Kotek leżał w łóżeczku, miał dreszcze (wypowiadamy „brrr…”). Gorączka raz wzrastała (język uniesiony na górną wargę), raz opadała (język na brodzie). Kotek zażywał lekarstwa: ssał tabletki (przednia część języka przy podniebieniu, naśladujemy ssanie), pił słodki syrop, więc się oblizywał (język wędruje dookoła warg przy otwartej buzi). Po kilku dniach kotek poczuł się lepiej, był wesoły i zadowolony (uśmiechamy się szeroko, nie pokazując zębów).

2.Proszę o wykonanie ilustracji – kotka, pokoloruj , podziel sylwetę kota na 4 części ( przetnij nożyczkami) i przyklej na kartkę(puzzle)





Edukacja przedszkolna: STARSZAKI                                                                    Data: 09.04.2021 r.

Temat:  ZABAWY MATEMATYCZNE – KLASYFIKACYJNE.

 

Dziś na początek zapraszam dzieci do zabawy przy piosence.

1.    Zabawa muzyczno – ruchowa przy piosence „DUŻY I MAŁY SKOK” (proszę na miarę własnych możliwości spróbuj wykonywać polecenia  usłyszane w piosence)  – LINK: https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

2.      Czytanie wyrazów:  żaba jeż ważka żubr bażant leżak jeżyny łyżwy nożyce żyrafa  żonkil plaża  - wyrazy i obrazki w załączniku.

 

3.    Obejrzyj film: RADY NA OPADY / (CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS)

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k&t=16s&ab_channel=M8ProductionHouse

 

4.      Śpiew piosenki „OCHROŃ ZIEMIĘ” – utrwalanie słów i melodii piosenki.

- Rytmiczna rozgrzewka - „Pogodne ćwiczenia”:

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&ab_channel=WPODSKOKACH

- Piosenka „Ochroń ziemię”  https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

 

5.    Zabawy matematyczne z guzikami

·         Guzik tu, guzik tam, guzik krąży tu i tam. Jak to miło i wesoło, kiedy guzik krąży w koło. Rymowankę proszę powtórzyć 3x

 

·         Liczenie guzików – policz guziki i podaj ich liczbę; wskaż te guziki, których jest

najwięcej i te guziki, których jest najmniej . A których guzików jest tyle samo?

          

·         Wskaż ten guzik, który ma najwięcej dziurek- 5 dziurek oraz ten, który ma mniej dziurek– 1;

·         Wskaż guziki z 4 dziurkami, z 2 dziurkami, z 3 dziurkami i z 2 dziurkami;

·         Policz i powiedz: ile jest guzików zielonych, ile jest guzików pomarańczowych, ile jest guzików niebieskich, ile jest guzików żółtych, ile jest guzików czerwonych,  ile jest guzików brązowych, ile jest guzików w paski, a ile jest guzików w kropki?

 

·         Z guzików, które masz w domu ułóż KWADRAT, TRÓJKĄT, KOŁO, PROSTOKĄT

·         Z guzików, które masz w domu ułóż KWIATEK, ZWIERZĄTKO, LUDZIKA, DOMEK, DRZEWKO.

 

·         ZABAWA „SKOKI GUZIKÓW, CZYLI KTO SKOCZY DALEJ” – zabawa dla dziecka i rodzica: do tej zabawy potrzebujecie po dwa guziki dla każdej osoby oraz metr lub inną miarkę, którą rozłożycie  np. na dywanie. Zadaniem każdego, jest tak jak w przypadku pchełek przeniesienie swojego guzika jak najdalej. Zatem muszą jednym guzikiem przycisnąć drugi, by „skoczył” jak najdalej. Wygrywa ten, którego guzik skoczy najdalej. Powodzenia!

  

6.    Zadania w KARTACH PRACY cz.4, s.12-13

7.    Słuchanie wiersza H. Łochockiej  „Niezadowoleni” i udzielanie odpowiedzi na pytania:

                Z czego były niezadowolone zwierzęta?

                Co chciała (chciał) zmienić w swoim wyglądzie ryba (żółw, dudek, krowa, pies)?

                Czy kura wiedziała, co chciałaby zmienić w swoim wyglądzie?

                Czy skażone środowisko może mieć wpływ na wygląd zwierząt, na ich życie?

                 

    Rybka srebrna i mała żałośnie wzdychała: „Tak bym nóżki mieć chciała przynajmniej dwie!…”

A żółw nogi ma grube i grubą skorupę, ale chciałby mieć czubek, bo nie ma, nie!

Dudek czub ma na głowie i wiecie, co powiem? Chciałby rogi mieć krowie na głowie tak!

Krowa rogi ma twarde, zdarte i harde. Chce mieć na nich kokardę – kokardy brak…

Pies kokardkę ma białą i jeszcze mu mało: skrzydeł mu się zachciało, dwóch skrzydeł, no?!

Kura skrzydła rozkłada: coś zmienić by rada, lecz na myśl jej nie wpada, co zmienić.

Co? Co? Co?

 

***Zumba dla dzieci i nie tylko, J

·         https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8&ab_channel=ZumbawithDovydas

·         https://www.youtube.com/watch?v=PKyuJhHQCfI&ab_channel=Pinkfong%21Kids%27Songs%26Stories

·         https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q&ab_channel=AndreiOsanu

 

 

 


 Grupa młodsza

Temat: Co to jest pogoda?

1. Obejrzyj proponowany filmik

https://www.youtube.com/watch?v=lbBbi_ds4eU

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o pogodzie i jej symbolach na podstawie obejrzanego filmiku.

2. Opowiedz o dzisiejszej pogodzie. Rodzicu wytłumacz dziecku, że pogoda jest zmienna i może się różnić w poszczególnych regionach. Zadaj dziecku pytanie jaką pogodę ono lubi i dlaczego.

3. Wysłuchaj piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=PBbnOO1FSmI

Na podstawie wysłuchanej piosenki spróbuj wytłumaczyć znaczenie przysłowia “Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”

4. Wykonaj karty pracy.





Zachęcamy do zabaw na podwórku. Pamiętaj, aby dostosować swój ubiór do panującej pogody.

Pozdrawiam Joanna Chuchra- Szamałek


Edukacja przedszkolna: STARSZAKI                                                Data: 08.04.2021 r.

Temat:  ZABAWY PRZY PIOSENCE „OCHROŃ ZIEMIĘ”.

Witam Rodziców i przedszkolaki.

Na początek proponuję:

1.    Zabawa rytmiczna: link –

·         https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&ab_channel=WPODSKOKACH

2.    Zadanie w Karta pracy, cz. 4, s. 10. Czytanie tekstu.

3.     Obejrzyj film edukacyjny „W KONTAKCIE Z NATURĄ”

·         https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&t=63s&ab_channel=Enea

 

4.    Rozmowa na temat utrzymywania porządku w środowisku, ustalanie zasad do

KODEKSU MAŁEDO EKOLOGA.

Odpowiedz na pytania:

·                    Dlaczego powinien być porządek wokół nas na naszej planecie Ziemi?

·                    Kto powinien o to dbać?

·                    Na co powinny zwracać uwagę dzieci?

 

5.    Zabawy przy piosence Ochroń Ziemię.

·         Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne z rodzicami (proszę przygotować 2 klocki, mały garnek i drewnianą łyżkę) – schemat powtarzamy 2-3 razy:

Dziecko reaguje ruchem na odpowiednie sygnały:

* uderzanie  klocek o klocek – dz. wykonuje podskoki na palcach w miejscu – 6x

* uderzanie klockami o podłogę – dz. rytmicznie klaszcze w dłonie – 6x

* uderzanie łyżką o dno odwróconego garnka – klęka na jedno kolano –

przy powtórzeniu schematu zmienia kolano.

 

6.    NAUKA PIOSENKI :  „OCHROŃ ZIEMIĘ”  - link:

·         https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

 

I. Mieszkamy na wielkiej kuli. Ta kula to nasza Ziemia. Dorośli ciągle na tej Ziemi chcą wszystko zmieniać. Wycinają drzewa, śmiecą na leśnej łące, czarny dym

z kominów leci i zasłania słońce.

 

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ty i ja – jest tu dzieci wiele. Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas.

 

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci, zadbają o piękno Ziemi, to wszystko skończy się szczęśliwie, nic się nie zmieni. W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją każdy mały człowiek nauczy się lubić.

 

Ref.: Ochroń Ziemię…

 

Rozmowa na temat piosenki. Bardzo proszę zadać dziecku następujące pytania

·                    Co zmieniają dorośli na Ziemi?

·                    Co powinny zrobić dzieci?

·                    Z ilu zwrotek składa się piosenka?

 

Nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.

 

7.    Zabawa przy piosence „OCHROŃ ZIEMIĘ” i utrwalanie piosenki (proszę powtórzyć 2x)

·         dziecko - gdy usłyszy melodię piosenki – I ZWROTKA - spaceruje po pokoju wokół np. dywanu, z Rodzicem;

·         dziecko - gdy usłyszy REFREN zatrzymuje się i śpiewając rytmicznie klaszcze

w dłonie;

·          przy II ZWROTCE - powtórzenie zabawy – spacer,

a przy REFRENIE uderzanie dłońmi w uda.

 

8.    ZABAWA PLASTYCZNA: „JAKI PIĘKNY JEST ŚWIAT, NASZA ZIEMIA”-

Zachęcam dzieci do przedstawienia w swojej pracy piękna naszej przyrody, dbania                 o przyrodę oraz do wykorzystania jak największej ilości materiałów.

·         ukazanie piękna przyrody, dbania o przyrodę: lasy, łąki, rzeki, morze, kwiaty, drzewa, rośliny, owady, zwierzeta leśne, ptaki, góry…itp.; sposoby dbania

 o przyrodę;

·         wykonanie pracy ze zgromadzonych, dostępnych materiałów, np.: kolorowy papier, mazaki, bibuła, kolorowe gazety ze zdjęciami roślin, zwierząt, ścinki materiałów, klej, farby plakatowe.

 

PIOSENKI DO SŁUCHANIA (dla chętnych):

·         https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA&t=18s&ab_channel=martakos

·         https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Piosenkidladzieci

 

 

WSPANIALE PRACOWALIŚCIE I BAWILIŚCIE SIĘ! BRAWO!  


Grupa młodsza

08.04.2021 r.

Wiosenne zagadki

Zgaduj zgadula w odsłonie wiosennej. Wykorzystajcie spacer na zabawy słowne, możecie też nauczyć dziecko tych krótkich zgadywanek - niech przepyta później babcię, dziadka lub ciocię.

Ten kwiatek pod śniegiem się rodzi
Daje ludziom znak, że wiosna nadchodzi. (przebiśnieg)

Żółte są jak kaczki, lubią rosnąć w wodzie
Ale nigdy tych kwiatków nie spotkasz w ogrodzie. (kaczeńce)

Nie miauczą, nie drapią i nie piją mleka
Na drzewie rosną, gdy zima ucieka. (bazie /kotki )

Brodzi po łące czerwonymi nóżkami
Nigdy się nie przyjaźni z zielonymi żabkami. (bocian)

Kukaniem nas do lasu zaprasza
Że wiosna już przyszła wszystkim ogłasza. (kukułka)

Proszę zachęcić dziecko do wykonania wiosennej pracy plastycznej- kredkami, farbami, wydzieranką lub inną techniką. Gdy czas pozwoli – zapraszamy do wspólnych rodzinnych zabaw:

Robienie zakupów i zabawa w sklep: Robienie zakupów oraz wszelkie zabawy w sklep umożliwiające płacenie i dokonywanie wyborów z bogatego asortymentu sprzyja umiejętności klasyfikacji przedmiotów, a także rozwija zdolności społeczne.

Miasto z kartonów:  Jeśli masz w domu zalegające kartony, przydadzą Ci się jeszcze flamastry i szeroka taśma. Zbudujcie kartonowe miasto, bazę, zamek, statek piratów, a może nawet rakietę kosmiczną? Dajcie się ponieść wyobraźni niezależnie od ilości kartonów!

Zbuduj najwyższą wieżę z klocków:  Każdy lubi zabawy polegające na rywalizacji. Dzieci szczególnie! Na pewno macie w domu ogromny zapas klocków. Wybudujcie z nich wieżę! Jak najwyższą wieżę, a do tego w jak najkrótszym czasie!

Odbij balon jak najwięcej razy:   Do tej zabawy potrzebny jest balon i kilka osób, które będą go odbijać. Liczcie ile razy uda Wam się go odbijać zanim dotknie podłogi.

Rzut do celu Tutaj możliwości jest naprawdę dużo! Możesz postawić kilka misek, koszyków czy papierowych talerzyków i rzucać do nich piłeczkami czy zwiniętymi w kulkę skarpetkami.

 


Edukacja przedszkolna: STARSZAKI

Data: 06.04.2021 r.

Temat: Ż jak żaba. Zabawa z literą ż.

Witam Rodziców i przedszkolaki. Dzisiaj pora poznać kolejną literę - to litera ż Ż- spółgłoska. Na początek proponuję:

1. Zabawa ruchowa przy piosence: „RĘCE DO GÓRY”

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

2. Zadanie  - Karta pracy, cz. 4, s. 3.

Liczenie oczek na każdej kostce. Łączenie kostek z odpowiednimi cyframi. Wykonywanie ob­liczeń na palcach. Łączenie działań z odpowiednimi wynikami. Kończenie rysowania drzewka według wzoru.

 3. Ćwiczenia oddechowe: „Las iglasty pachnie żywicą”. Dziecko  wykonuje długi wdech nosem, a następnie wydech powietrza ustami – powtórzyć 5 razy. (Zapewniamy dopływ świeżego powietrza do pomieszczenia)

Wprowadzenie litery ż Ż – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

1. Oglądanie zdjęcia żab – proszę patrzeć do GALERII (zdjęcia żab) – i słuchanie ciekawostek nt. „ŻABY” – uprzejmie proszę Rodziców o przeczytanie ciekawostek swoim dzieciom.

CIEKAWOSTKI:

 Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy: żaby jeziorkowe, żaby wodne, żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. Mają długi język, którym łowią pożywienie. Charakterystycznym elementem ich budowy są też wydłużone tylne kończyny przystosowane do wykonywania skoków. Lubią wygrzewać się na słońcu, częściowo zanurzone w wodzie lub będąc na słonecznym brzegu. Gdy jest im gorąco – kąpią się. Jedzą owady (osy, muchy, mrówki...), pająki, małe ryby, ślimaki... Chętnie jedzą je jeże, dużo mniej chętnie – bociany (w czasie karmienia młodych zdarza im się łapać żaby).

2. Analiza i synteza słuchowa słowa żaba.

- dzielenie słowa żaba na sylaby  ża-ba i na głoski  ż-a-b-a

- co słyszysz na początku słowa żaba? Głoskę ż

- podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, żyrandol...), mają­cych ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant...).

 





3. Liczenie głosek i budowanie schematu słowa żaba:

 - z ilu głosek składa się słowo żaba?  Z 4 głosek. Następnie dziecko układa słowo żaba z 4 białych karteczek o wymiarach na 3x5

4. Określanie rodzaju głoski ż.

 - Wypowiadanie głoski ż długo: żżżyyyy...

-  Wypowiadanie głoski ż krótko: ż, ż, ż, ż, ż...

-  Co możecie powiedzieć o tej głosce? (ż - jest to spółgłoska i oznaczamy ją na niebiesko).

 

5. Budowanie modelu słowa żaba. ZADANIE: pokoloruj w schemacie słowa żaba białe kartoniki z spółgłoskami na niebiesko, a kartoniki z samogłoskami na czerwono:  ż - a - ba.

 

6. Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską ż (Żaneta).

 

7. Analiza i synteza słuchowa imienia Żaneta - dzielenie imienia na sylaby, na głoski.

Oglądanie litery ż Ż małej i wielkiej, drukowanej i pisanej w K. P. nr 4, s 5.

 

8.Wykonajcie proszę zadania w K. P. pracy nr 4 na s. 4,5,6,7 (czytanie, pisanie).

 

9. Na koniec spróbujcie napisać literkę ż Ż samodzielnie wg własnego pomysłu lub z pomocą Rodziców i ją ozdobić – jeśli dziecko zechce?

10. Narysujcie obrazki zwierząt , których nazwy zaczynają się na głoskę ż lub w ich nazwie głoska ż jest w środku.

GALERIA:

1.ŻABA JEZIORKOWA

 https://galeria.swiatkwiatow.pl/zdjecie/zaba-jeziorkowa,43746,824.html

 

2. ŻABA WODNA

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBaba_wodna

 

 3.ŻABA ŚMIESZKA

https://houseofpostcards.pl/pl/p/Fauna-Polski-Zaba-smieszka/10771

 

4.ŻABA MOCZAROWA

 https://sites.google.com/site/krajobrazymazowsza/home/wolinski-park-narodowy/fauna/zaba-moczarowa

 


5. ŻABA DALMATYŃSKA

http://www.naturephoto-cz.com/zaba-dalmatynska-picture_pl-915.html

 


6.ŻABA TRAWNA

 https://czlowiekiprzyroda.eu/plazy-polski-przewodnik-terenowy/zaba-trawna-rana-temporaria




06.04.2021  Grupa młodsza przedszkolaków

Drodzy Rodzice!
 Mamy dla Państwa propozycje kilku zabaw, które nie tylko sprawią dzieciakom wiele radości, ale też wspomogą ich rozwój. Dodatkowo nie potrzebujecie drogich gadżetów i wyszukanych rekwizytów, bo wszystko znajdziecie Państwo w swoim własnym domu. Najlepsze są te najprostsze zabawy, które sami znamy z naszego dzieciństwa. Dzięki wspólnym zabawom wzmacniamy więź z dzieckiem i sprawiamy, że czuje się ono ważne i kochane.
Pozdrawiamy Was serdecznie i prosimy o przekazanie tych pozdrowień naszym przedszkolakom.

 Magiczne pudełko W pudełku wytnij niewielka dziurę, taką by dziecko swobodnie mogło włożyć do środka rękę. Pokaż dziecku kilka jego zabawek, następnie schowaj je w pudełku i poproś by za pomocą dotyku dzieci rozpoznają, co to jest. Dla starszych dzieci wprowadź utrudnienie – nie pokazuje, co chowasz do środka. Ta zabawa doskonali koncentrację i logiczne myślenie dziecka oraz jego zmysł dotyku.

Co zniknęło? Połóż przed dzieckiem trzy przedmioty i nazwij je głośno. Następnie poproś, by dziecko zamknęło na chwile oczy i w tym czasie zabierz jedną rzecz. Zapytaj, co zniknęło. Starszym dzieciakom możesz śmiało zwięMaluchy uwielbiają przeglądać się w lustrze i patrzeć na swoje odbicie. Wykorzystaj to do gimnastyki buzi i języka – róbcie razem śmieszne miny i dziubki, posyłajcie całusy, próbujcie dotknąć językiem brody i nosa, oblizujcie usta. Świetne ćwiczenia mięśni twarzy i języka, które pomogą w rozwoju mowy dziecka.kszyć ilość układanych przedmiotów. Ta zabawa rozwija pamięć, spostrzegawczość i koncentrację dzieciaków.

Lustereczko powiedz przecie... Maluchy uwielbiają przeglądać się w lustrze i patrzeć na swoje odbicie. Wykorzystaj to do gimnastyki buzi i języka – róbcie razem śmieszne miny i dziubki, posyłajcie całusy, próbujcie dotknąć językiem brody i nosa, oblizujcie usta. Świetne ćwiczenia mięśni twarzy i języka, które pomogą w rozwoju mowy dziecka.

Tańcz- stój.. Pobawcie się w taniec z zatrzymywaniem. Puść wesołą muzykę i poproś by dziecko tańczyło w dowolny sposób w rytm melodii. Ale uwaga – na pauzę musi stanąć bez ruchu. Ta zabawa daje dużo radości, możliwość wyładowania energii poprzez taniec, a jednocześnie uczy reakcji na umówiony sygnał i rozwija koncentrację.

 

Edukacja przedszkolna: STARSZAKI

Data: 01.04.2021 r.
Temat: W zagrodzie wiejskiej i na polu.


Drodzy Rodzice i dzieci. Propozycja na dziś to:

1.      Ruch przy muzyce – piosenka „KTO JAK SKACZE”

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2.      Pogadanka: „Po co ludzie hodują zwierzęta?” i  „Co ludzie mają dzięki zwierzętom – jakie to produkty?”

3.      Zadanie w Kartach Pracy nr 3, s. 90 – łączenie liniami zdjęcia zwierząt z obrazkiem tego, co dzięki nim mamy.

4.      Czytanie: ćw. w Kartach Pracy nr 3, s. 91 – czytanie zdrobnień nazw zwierząt i rysowanie po śladzie.

5.      Oglądanie obrazków w Kartach Pracy nr 3, s. 92  i rozmowa na temat „Pracy ludzi na wsi w gospodarstwie i na polu”

 Na czym polega praca rolnika?

Czy zwierzęta trzeba regularnie karmić?

 Czy często się sprząta po zwierzętach?

Co rolnik robi na polu wiosną?

 Czy  wiesz jaka jest różnica między wsią i miastem a jakie podobieństwa ?

6.      Czytanie nazw czynności wykonywanych wiosna w ogrodzie, nazw narzędzi i warzyw

(uzupełnianie luk) - Karty Pracy nr 3 , s. 92 i s. 94

7.      Etapy wzrostu cebuli. Przypominamy dziecku: jak rozwija się cebula? Możesz w domu założyć zielony ogródek taki jak w przedszkolu – posadź kilka cebulek z pomocą Rodziców lub wysadzić cebulę do ogródka na grządkę oraz obserwuj jej wzrost. Szczypior jest bogatym źródłem witamin i minerałów. Pysznie smakuje z kanapkami.

 


8. „Od ziarenka do bochenka” – opowieść ruchowo-naśladowcza połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi. Rodzic prosi dziecko by wykonywało określony ruch w danym momencie i wydawało odgłosy (wyraźna wymowa na miarę możliwości dziecka).

( tłustym drukiem zaznaczone ćwiczenia artykulacyjne )

– Pociąg: Jedziemy dziś pociągiem do gospodarstwa rolnego (ciuch, ciuch, ciuch ) -

naśladowanie odgłosów, dziecko i mama tworzą pociąg.

Przekonamy się, jak wygląda życie na wsi…

– Koniki: Jedziemy na konikach do pana rolnika (odgłos kląskania).

– Praca rolnika: Najpierw rolnik sieje zboże (sieje je, sieje je, sieje je),

deszcz pada na pole (kap, kap, kap), potem zboże rośnie i dojrzewa,

a wietrzyk śpiewa (szszszsz). Słońce grzeje całe lato (uf, uf, uf),

nastała pora zbiorów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrrrrr, wrrrrrr).

Kombajn przesypuje ziarno na wozy (szszszszsz),

rolnik wiezie ziarno ciągnikiem do młynarza (wrrrr, wrrrrr, wrrrr).

– Młyn: Młynarz w młynie zmiele ziarnka (szerokie otwieranie ust i kręcenie szczęką),

z ziaren powstanie mąka. Aaaa– psik! Wpadła do nosków!

Mąka jest gotowa, do piekarni jedziemy samochodem (brum, brum, brum).

Nocą, kiedy dzieci śpią (sen – chrapanie),

piekarz piecze z mąki chleb i bułki (naśladowanie ruchu wyrabiania ciasta).

– Piekarnia: Z samego rana samochody (brum, brum) z piekarni ruszają do sklepów,

by dostarczyć pieczywo. Uwaga, jeszcze gorące (parzy – dmuchanie),

ale jak pięknie pachnie (wąchanie – głęboki wdech i wydech).

– Pociąg: Wracamy pociągiem (ciuch, ciuch, ciuch) do przedszkola.

9. Zabawa przy piosence ludowej „ Zasiali górale” dla chętnych dzieci

LINK:     https://www.youtube.com/watch?v=FqTWisd-Qtc

 

GALERIA:





Edukacja przedszkolna: STARSZAKI

Data: 31.03.2021 r.
Temat: ODSZYFROWUJEMY NAZWY ZWIERZĄT

Drodzy Rodzice i dzieci…

Propozycja na dziś to:

 

1.Twórczy ruch przy piosence: DZIADEK FAJNĄ FARMĘ MIAŁ. Link: https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ&ab_channel=%C5%9Apiewanki.tv-Piosenkidladzieci

2. Słuchanie wiersza  „Wesołe podwórko”  L. Łącz

 Skąd wiedziała mała gąska, że potrafi pływać? A źrebaczek kogo spytał, czy będzie miał grzywę?

To gęś mama do jeziora drogę pokazała, a klacz gniada źrebaczkowi wszystko powiedziała.

Bez mamusi smutno, nudno, przestraszył się kotek, zgubił mamę, teraz szuka, aż wskoczył na płotek.

I cielaczek się rozgląda, bo nie widzi mamy, krówka ryczy, biega wkoło, od domu do bramy.

Bo najlepiej jest przy mamie – bezpiecznie, wesoło, świnka leży, a tuż obok sześć prosiąt wokoło.

Pieje kogut, gdacze kura, kurczak popiskuje. Zgadnij teraz, kto swych małych szczeniaczków   

pilnuje?

PROSZĘ POWIEDZCIE:

Jak nazywają się młode: kury, kota, psa, świni, krowy, konia? Proszę wymiecie nazwy. (kurczaki, kocięta…)

3. Zadanie w Kartach Pracy, cz. 3, s. 87-89

4. Zabawa ruchowa skoczna  Skoki konika”. Dziecko naśladuje konia –  podskakuje w różnych kierunkach i równocześnie rży. Na sygnał  biegnie do stajni i zatrzymuje się  w wyznaczonym miejscu.

5. Zadanie w Kartach Pracy, cz. 3, s. 93. Nazywaj cyfry i litery. Rozszyfruj wyrazy. Narysuj rozwiązania.

6. Zabawa przy piosence „KACZUSZKI” i ruch twórczy

LINK:  https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

7. Propozycje prac plastycznych na temat „KROWA”. Link: https://www.facebook.com/KidsArtnCrafts/photos/pcb.1997492540395840/1997491987062562/?type=3&theater

8. Poznajcie przysłowia, które dotyczą zwierząt hodowanych na wsi.

                        Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

                        Zapomniał wół, jak cielęciem był.

                        Koń ma cztery nogi i tak się potyka.

                        Pasuje jak wół do karety.

                        Nie kupuj kota w worku.

                        Przyczepić się jak rzep do psiego ogona.

Spróbujcie wyjaśnić przysłowia.

WSPANIALE PRACOWALIŚCIE I BAWILIŚCIE SIĘ! BRAWO! 

 OKLASKI-LINK:     https://www.youtube.com/watch?v=TfH76J36on8



Grupa młodsza

Data: 31.03.2021.

Temat: Kurka wielkanocna.

1. Kurka Kokoszka- wysłuchaj bajeczki o białej kurce.




2.Pokoloruj kurkę.


3. Wesoły kurczaczek”- wykonanie kurczaczka dowolną techniką plastyczną.

 Rozwijanie twórczości dziecięcej, nabywanie umiejętności łączenia materiałów plastycznych, doskonalenie techniki wycinania nożyczkami, dbałość o estetyczne wykonanie pracy.

Potrzebne materiały: pojemnik po jogurcie, papier wycinankowy (pomarańczowy,

czerwony, żółty), klej, nożyczki, czarny mazak, wg. możliwości elementy dekoracyjne; oczka- piórka- można zastąpić pociętą  kartką( oczywiście przez dz. )





Dzień dobry dzieciaczki.

Małe zadanie dla Was- pokoloruj wzory pisanek w dowolny sposób

 


Wysłuchajcie piosenki; Wielkanocne idą święta | EASTER SONG | PIOSENKA WIELKANOCNA - YouTube

Drodzy rodzice. Zachęcamy Państwa do spacerów wiosennych, obserwacji roślinności, zwierząt, ptaków; rozmów z dziećmi o tym, co już wiedzą, i poszukiwania odpowiedzi na zadane przez nich pytania. Spędzanie czasu na wspólnej rozmowie sprawi dzieciom wiele radości, utrwali wizerunek rodzica jako eksperta, zacieśni więzi rodzinne.

 H.Kanyi Maina 31.03.2021


Edukacja przedszkolna

Data: 30.03.2021 r.
Temat: AWANTURA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

Drodzy Rodzice i  dzieci!

Na początek proponuję:

 

1. Film „Zwierzęta na wsi”, część 1. Oglądanie zwierząt, zagadki głosowe                        i ćwiczenia ortofoniczne - naśladowanie głosów zwierząt żyjących na wsi.

Proszę kliknąć w link:  https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&ab_channel=PozytywnieNakr%C4%99conaMama                                                       

2.  Zadanie w Kartach Pracy, cz. 3, s. 86.

Kolorowanie rysunku według wzoru. Określanie, czyje to dziecko.

3. ZABAWA RUCHOWA Z RODZICAMI PRZY PIOSENCE „KACZUSZKI”  - powtórzyć 2 razy.                                                                                                           LINK: https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

4. Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego Awantura na wiejskim podwórku.  

 

Wczesnym rankiem konie wybiegły ze stajni i pogalopowały na łąkę. Zaraz po koniach krowy, nie spiesząc się (po porannym dojeniu), wyszły z obory i pomaszerowały na pastwisko. W chlewiku chrumkały świnki, zajadając ze smakiem paszę z koryta. Gdy konie i krowy pasły się na łące, gospodyni otworzyła drzwi kurnika i na podwórko wysypał się drób. Pierwszy – kogut; stąpał, dumnie unosząc głowę. Za nim szły kury i biegły kurczęta. Potem gąsior, a za nim szły gęsiego gęsi i gąsięta, a na samym końcu, kołysząc się w kaczym chodzie, wędrował kaczor z kaczkami i kaczętami. Kury jak zwykle zaczęły grzebać w piasku w poszukiwaniu czegoś do zjedzenia. Kaczki taplały się w błotnistej kałuży, czego nie robiły nigdy kury, bo kury nie lubią wody. Wia­domo – zmokła kura nie wygląda zbyt ciekawie. Białe kaczki w błocie zrobiły się szare i podążały do sadzawki za domem, gdzie pływały już gęsi. Odważny gąsior machał skrzydłami i zasyczał na Burka, który chłeptał mulistą wodę z sadzawki. Burek zaszczekał na gąsiora, niegroźny, bo uwiązany na sznurku do budy. Sznurek Burka był długi, wystrzępiony, zasupłany i powiązany w wielu miejscach. Niegdyś był bardzo mocny, ale od słońca, deszczu, a przede wszystkim psich zębów i pazurów wyraźnie osłabł i czasami się urywał. Dzień był piękny, słoneczny, ale coś nie­określonego wisiało w powietrzu. Jakiś niepokój, poczucie zagrożenia.

Pierwsze rozgdakały się kury, które miały coś do kaczek.

Jak można taplać się w błocie! Kaczki to straszne brudasy! Moje kurczaczki skaczą wdzięcznie, a kaczki mają krótkie nóżki (jak zwykle u kaczuszki) i kaczy chód! Idą, kołysząc się na boki, i ciągle chlapią się w wodzie! Chodźcie, moje kurczątka, nawet nie próbujcie się bawić z tymi brudaskami!

A na to kaczki:

– Kwa, kwa, myślałby kto! Kury boją się wody, bo nie ma bardziej żałosnego stworzenia od zmokłej kury! A gdyby przyszła wielka ulewa i zalała podwórko? Wszystkie kurczątka by się potopiły! A moje kaczęta tylko by się śmiały, bo one od małego uczą się pływać! Tak, tak, kwa, kwak! – zakwakała kaczka i odwróciła się ogonem do kur, okazując im swoje lekceważenie!

– Gę, gę, pływanie to najważniejsza rzecz pod słońcem! – zagęgała gęś i żeby okazać swoją wyższość, zanurkowała w stawie, a za nią gąsięta. – Moje małe pływają pod wodą jak rybki, a jak zechcę, nauczę je latać! Chodzą za mną gęsiego, jak po sznurku.

– Kwa, kwa, racja, racja, moje kaczęta też chodzą i pływają za mną, jedno za drugim! Nie oddalają się od siebie, nie rozbiegają się! A te kurczaki chodzą gdzie chcą, grzebią w ziemi, wzniecając tumany kurzu, wszystkie kury bez przerwy kurzą i chodzą okropnie zakurzone! Boją się czystej wody jak diabeł wody święconej! I pewnie od kurzu dostają kurzej ślepoty!

– A – kwak!! – kichnęła kaczka. – To od kurzu!

– Raczej od zimnej wody i błota! – przygdakała jej kura.

– Kwa, kwa, kąpiele błotne są bardzo zdrowe!

– Ko, ko, chyba tylko dla brudasów!

– Kwa, kwa. Błoto dobrze robi na pierze!

– Ko, ko, zwłaszcza gdy się pierza nie pierze!

– A każda kura się kurzy!

– Ko, ko, jeszcze zobaczycie, jak będą z was drzeć pierze! Ko, ko, skubane gęsi, skubane kaczki, będą z was darli białe kłaczki, białe piórka, białe puchy gospodarzom na poduchy, dla chłopaka i dziewczyny ciepłe jaśki i pierzyny, na kurtki puchowe zimowe! 

– Gę, gę, kwa, kwa, z braku wołu kury skubią do rosołu!

Kury trochę się stropiły. Co też gęsi i kaczki miały na myśli?

Kłótnia kur, gęsi i kaczek mogłaby trwać w nieskończoność, gdyby nie pojawił się intruz. Nad podwórkiem zawirował cień. Ptaki rozbiegły się na wszystkie strony, gęsi zanurkowały w wodzie, kaczki chlapnęły w błoto, a kury mogłyby po strusiemu schować głowy w piasek, ale w ptasim móżdżku miały na tyle rozumu, że wybrały inną kryjówkę. Czym prędzej wparowały do budy Burka, z którym wcześniej miały na pieńku, bo wyjadały mu żarcie z miski. Burek szczeknął i chciał pogonić kury, gdy wtem dostrzegł krążącego jastrzębia.

– Hau, hau! – szczeknął. – Wróg, wróg, precz, precz!

Kury w budzie były bezpieczne, ale kaczki i gęsi nie mogły w nieskończoność pływać pod wodą. Ledwie któreś z kacząt lub gąsiąt wynurzało głowę, a zaraz drapieżny jastrząb szybował w jego stronę z wyciągniętym dziobem i szponami.

– Hau, hau! Precz, precz! – rozpędził się i skoczył. Sznurek naprężył się, puściło kilka nad­wątlonych włókien, ale sznurek wytrzymał i Burek wylądował na plecach. Skoczył drugi raz – kolejne włókna się zerwały, ale sznurek nie puszczał. Cofnął się pod budę, rozpędził się, nadwyrężony sznurek pękł a Burek wystrzelił jak z procy prosto w jastrzębia, który właśnie chwytał przerażone kaczątko w swoje szpony.

– Wara, wara, wara, wara! – wrzasnął Burek na jastrzębia, który musiał obejść się smakiem. Odleciał, utraciwszy kilka piór.

– A co tu się dzieje? Burek, do budy! – krzyknął gospodarz, który właśnie wrócił z pola do domu na obiad i zaparkował traktor na podwórku. Widząc rozgdakany, rozkwakany i rozgęgany drób, uznał Burka za sprawcę awantury i chciał mu dać burę. Nagle jego wzrok padł na walające się jastrzębie pióra wyrwane z ogona drapieżnego ptaka.

– Brawo, Burek, dzielny, dobry pies! Uratowałeś drób! Przyniósł michę pełną psich smakołyków i odgonił kury, które bardzo lubiły zaglądać do psiej miski.

– Jak ja nie lubię tych ptaszydeł! – burknął Burek. Wlazł do budy, wyciągnął się, położył głowę na przednich łapach i zasnął.

Rozmowa na temat opowiadania:

·                    Co działo się rano na wiejskim podwórku?

·                    O co kłóciły się kaczki z kurami?

·                    Za kim były gęsi?

·                    Kto zaatakował drób?

·                    Co zrobił pies Burek?

 

5.  SŁUCHANIE  MUZYKI : A. VIVALDI „WIOSNA”  Z CYKLU „CZTERY PORY ROKU”

 oraz swobodny, twórczy taniec przy muzyce.

Proszę kliknąć w link:

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

6. ĆWICZENIA W KARTACH PRACY -  Czytam, piszę, liczę, s. 76 – 77

 7. WYKONAJCIE PRACĘ PLASTYCZNĄ  DOWOLNA TECHNIKĄ NA TEMAT: „ZWIERZĘTA

Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA” – ***PRACA DLA CHĘTNYCH DZIECI

Proszę pochwalcie się zdjęciami swoich prac  i zadań z kart pracy. Zdjęcia można przesyłać do mnie na Classroom.


Edukacja przedszkolna

Data: 29.03.2021  r.
Temat: Zabawy z literą f F

 

Witam serdecznie Rodziców i przedszkolaki.

Dzisiaj pora poznać kolejną literę - to litera f F- spółgłoska.

Drodzy Rodzice i  dzieci

 

 Na początek proponuję:

1.    Oglądanie i nazywanie zwierząt z wiejskiego podwórka oraz dzielenie  nazw zwierząt na głoski  - książka strona  70 -71

 

2.    Ćwiczenia ruchowe – dzieci zapraszają rodziców do zabawy.

 

                I. Ćwiczenia głowy i szyi Koń kiwa głową.

Dziecko w siadzie skrzyżnym, z rękami ułożonymi na kolanach, wykonuje skłony głową w przód i w tył z wydłużeniem szyi i lekkim przyciąganiem brody.

                II. Ćwiczenia zręczności – Koń na biegunach.

Dziecko  w siadzie skrzyżnym, chwyta za stopy od zewnętrznej strony, wygina plecy jak bieguny konia – lekko huśtają się w tył, na plecy, i w przód, do siadu.

                III. Ćwiczenia równowagi – Koń grzebie nogą.

Dziecko  idzie z wysokim unoszeniem kolan. Na hasło Konie zatrzymuje się, rży i grzebie nogą – lekko uderza o podłogę palcami lewej i prawej stopy, na zmianę.

                IV. Zabawa Konie i wózki.

Dziecko w  parze z rodzicem ustawiają jedno za drugim; dziecko podaje ręce Rodzicowi, tworząc wózek z koniem. Biegają w różnym tempie, przeplatając bieg… marszem. Po pewnym czasie następuje zmiana ról.

 

*** Bardzo proszę teraz odpocznijcie  i posłuchajcie piosenki: „ŻÓŁTY KURCZAK” (proszę kliknąć w link)    LINK:          https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg

TERAZ NADSZEDŁ CZAS NA POZNANIE KOLEJNEJ LITERKI                                                                                                                                                                                         3.  Wprowadzenie litery f – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Obejrzyjcie zdjęcia lub krótki film o „WĘDRUJACEJ WODZIE I MIESZANIU” - 30 sekund.

LINK: https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/04/eksperyment-wedrujaca-woda/

Dzieci po obejrzeniu powiedzą jakie kolory powstały przez zmieszanie farb:

                żółtej i niebieskiej (zielony)

                czerwonej i żółtej (pomarańczowy). 

 

1.    Proszę teraz słowo farby podzielić:

·                     na sylaby:  far - by

·                    na głoski:  f – a – r – b – y

2.    Co słyszycie na początku słowa farby? – odp. głoskę f

3.    Podawanie przykładów słów

- rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka),

- mających f w środku (agrafka, delfin, perfumy),

- na końcu (elf, kilof, traf).

4.    Z ilu głosek składa się słowo farby?

5.   




  Budowanie schematu słowa farby – dziecko układa 5 białych karteczek o wymiarach na 3x5

6.     Określanie rodzaju głoski.

                Wypowiadanie głoski f długo: fffyyyy...

                Wypowiadanie głoski f krótko: f, f, f, f, f...

                Co można powiedzieć o tej głosce? (Jest to spółgłoska).

7.    Budowanie modelu słowa farby.                                                          

 ZADANIE:

 pokoloruj w schemacie słowa farby białe kartoniki   z spółgłoskami na niebiesko, a kartoniki z samogłoskami na czerwono:           f - a - r - by.

8.    Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip).

9.    Dzielenie słowa Franek na sylaby, na głoski i liczenie głosek w słowie Franek.

10. Oglądanie litery f F małej i wielkiej, drukowanej i pisanej w K. P. nr 3, str. 83.

11. Wykonajcie proszę zadania w kartach pracy nr 3 na str. 83 – 85.

 

Dla chętnych dzieci: Na koniec spróbujcie napisać literkę f F wg własnego pomysłu i ją ozdobić – jeśli dziecko zechce.
Proszę pochwalcie się zdjęciami swoich prac i zadań z kart pracy. Zdjęcia można przesyłać do mnie na Classroom
:               Link:                     classroom.google.com  

 

RELIGIA                                                                                                                                       

 Zadania dla przedszkolaków i zerówki.

Temat: Grób Jezusa odwiedzamy, na modlitwie przy Nim trwamy.

Drogie przedszkolaczki.  Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

 Coraz bardziej zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych. Już w przyszłą niedzielę, będziemy obchodzić Święta Zmartwychwstania Jezusa. Bardzo proszę rodziców o pomoc. Drogi rodzicu wejdź w poniższy  link:

https://view.genial.ly/5e83413159ee3c0df4dcb3cb/interactive-image-wielkanoc-zmartwychwstanie-pana-jezusa

Drogie przedszkolaki proszę o narysowanie jajeczka lub pokolorowanie kolorowanki. Jeśli jest możliwość wydrukowania podaję stronę, na której można wydrukować kolorowankę:

https://czasdzieci.pl/kolorowanki/id,61b33-kolorowanki_wielkanocne_pisanki,do_druku,65919b.html

Na koniec zaśpiewaj:

https://www.youtube.com/watch?v=eKTvc4u8UW0

Życzę Wam zdrowych i błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Oby Zmartwychwstały Jezus  otaczał Was i Wasze rodziny zdrowiem, pokojem i potrzebnymi łaskami. Szczęść Boże.



Nauka zdalna- grupa przedszkolna młodsza

PRZYSMAKI WIELKANOCNE

1. Oglądanie ilustracji, kartek świątecznych- swobodne rozmowy nt. przygotowań do Świąt Wielkanocnych, jakie najmilsze wspomnienia kojarzą się im z tymi świętami. Wspólne przygotowanie kart z przysmakami wielkanocnymi- wycięcie ich z reklam sklepowych i naklejenie na kartki (będą potrzebne przy kilku zabawach).


2. Wysłuchania opowiadania „Wielkanocne pyszności”. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji:

- Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?

-Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?

- O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?

- Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?

3. Rozwijanie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej- Przysmaki wielkanocne: pokazujemy dzieciom jednocześnie 2 lub 3 obrazki przedstawiające przysmaki wielkanocne; następnie odwracamy je tak, aby dzieci nie widziały , co się na nich znajduje; dzieci wymieniają zapamiętane nazwy smakołyków w takiej kolejności w jakiej były ułożone.

4. Zabawa ruchowa „Kurczęta”- Dzieci skaczą po pokoju obunóż, cichutko wypowiadając sylabę :pi pi pi- na hasło LIS SIĘ SKRADA- kurczaczek jak najszybciej ustawia się na wcześniej ustalone miejsce; na kolejne hasło LIS WRÓCIŁ DO LASU- kurczaczek kontynuuje skakanie.

5. Karta pracy str. 29- wykonanie ćwiczeń zgodnie z poleceniem- oglądanie obrazka, wymienienie smakołyków wielkanocnych, dzielenie ich nazw rytmicznie (na sylaby), rysowanie po śladzie rysunków babek wielkanocnych.

6. Praca plastyczna PISANKA- wykorzystanie dowolnego materiału ( makaron, groch, soczewica, ryż, itp. )

Pozdrawiam Joanna CHuchra- Szamałek